Nasi instruktorzy posiadają wszelkie niezbędne uprawnienia, stosowne do prowadzonych zajęć. Przynajmniej jeden z instruktorów prowadzących zajęcia w danym dniu i grupie posiada instruktora sportów motorowych i/lub instruktora techniki jazdy.
Na tor wjedziesz od 6 do 8 razy w ciągu całego dnia (chyba, że wypadek na torze uniemożliwi wjazd). Sesje trwać będą od 15 do 20 minut. Przed jazdą omówimy z Tobą kwestie bezpieczeństwa na torze i pokrótce przedstawimy znaczenia podstawowych flag. Otrzymasz również wykład z podstaw sportowej jazdy oraz instruktor oprowadzi Cię po prawidłowej nitce toru w pierwszej sesji. Z cateringu możesz korzystać w trakcie całego dnia beż żadnych ograniczeń.
Aby zapisać się na wydarzenie, kliknij Zapisz się i przejdź do naszego sklepu internetowego. Zarejestruj się i dodaj do koszyka interesujący Cię termin. Jeżeli interesuje Cię Akademia Sportowej Jazdy, wybierz odpowiednią opcję z dopiskiem "Akademia", dodaj ją do koszyka i potwierdź zamówienie. Opcja bez dopisku "Akademia" zarezerwowana jest dla osób, chcących zapisać się na Track Day, czyli jazdy bez pełnej opieki instruktorskiej. Po wysłaniu zgłoszenia, od razu otrzymasz wiadomość od kontakt@trackacademy.pl pod wskazany adres mailowy z danymi do wpłaty. Wpłaty należy dokonać niezwłocznie po otrzymaniu maila. Jeżeli jednak potrzebujesz więcej czasu na wpłatę, daj nam znać. Pamiętaj, że wyłącznie opłacenie zamówienia gwarantuje rezerwację miejsca. Zapoznaj się z podstawami bezpieczeństwa na torze.
Przede wszystkim powinieneś przygotować swój motocykl do jazdy torowej, tak aby spełniał wymagania obiektu dotyczące głośności wydechu. Jeżeli jednak masz w miarę nowy motocykl, a Twój wydech posiada homologację europejską, to najprawdopodobniej nie masz o co się martwić. Po przyjeździe na miejsce, zgłoś się do nas, aby potwierdzić obecność i przydział do grupy.
Tor Poznań - 98 dB mierzone dynamicznie na prostej start-meta. Odpowiednikiem w.w. głośności podczas jazdy jest spełnienie standardów głośności mierzonej statycznie przy około: 7000 obr/min dla 600 ccm i 300 ccm, 5500 obr/min dla 1000 ccm
WallraV Race Center - 100 dB mierzone w 3/4 zakresu obr./max
Tor Łódź - 98 dB mierzone w 3/4 zakresu obr./max
Kartodrom Radom - 96 dB mierzone w połowie zakresu obr./max
Tor Krzywa - brak ograniczeń
Autodrom Słomczyn - brak ograniczeń
UWAGA, zasady dopuszczalnej emisji głośności wydechów określają wewnętrzne regulaminy torów. Organizator nie ma na nie wpływu. Ewentualne badanie emisji głośności przeprowadza obsługa danego obiektu. Dokładne przepisy dotyczące emisji głośności znajdują się w regulaminach torów. Motocykl, który nie spełnia norm głośności na fabrycznym wydechu to Ducati Panigale V4, należy w nim zastosować dodatkowy db-kliller lub zmienić wydech.
Jeżeli jeździsz na pit bike to bezwzględnie załóż zlewki na paliwo, olej oraz płyn chłodniczy. Przed wjazdem na tor koniecznie ściągnij biżuterię (łańcuszek z szyi, kolczyki, zegarek oraz pierścionki). Prosimy, abyś przed szkoleniem lub track day-em zakleił szklane elementy, takie jak lampa i kierunkowskazy taśmą (polecamy taśmę "duct tape", ponieważ nie zostawia kleju). Szkło lub plastik, podczas wywrotki, może rozsypać się na tor i stworzyć zagrożenie dla innych uczestników wydarzenia. Należy również zdjąć z motocykla wszelkie zbędne drogowe gadżety, na przykład sakwy i dodatkowe uchwyty na bagaże.
Tak, możesz zapisać się na dowolne szkolenie niezależnie od aktualnie posiadanych umiejętności. Instruktor dobierze grupę oraz poziom ćwiczeń do Twoich umiejętności.
Na tor wjedziesz od 6 do 8 razy w ciągu całego dnia (chyba, że wypadek na torze uniemożliwi wjazd). Sesje szkoleniowe trwać będą od 15 do 20 minut. W tym czasie instruktorzy będą wyznaczać Ci ćwiczenia do wykonania. W czasie pomiędzy sesjami omawiać będziecie Twoją jazdę, z naciskiem na elementy zadane przez instruktora. Zaplanowane mamy dla Ciebie również grupowe wykłady i obejście nitki toru ze szczegółowym omówieniem poszczególnych sekcji.
Motocykl nie musi być ubezpieczony, jednak rekomendujemy zakup ubezpieczenia OC w życiu prywatnym oraz NNW, obejmującego zdarzenia na torze. Organizator posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, jednakże nie wypłacimy odszkodowania, jeżeli Ty zawinisz w zdarzeniu lub zdarzenie wystąpi z przyczyn losowych, niezależnych od organizatora. Podczas zgłaszania szkody do ubezpieczalni z polisy NNW, należy poinformować ubezpieczyciela, że szkoda powstała podczas szkolenia motocyklowego. Na naszych wydarzeniach, masz możliwość dokupienia ubezpieczenia NNW. Jeżeli bierzesz udział w Amatorskim Wyścigu Szkoleniowym i nie posiadasz ważnej licencji sportowej, wówczas obowiązuje Cię dodatkowe ubezpieczenie w kwocie 25 zł.
Jeżeli jesteś początkujący i będziesz jeździć w grupach dla początkujących i nie będziesz brać udziału w wyścigu szkoleniowym, to wymagamy kasku z homologacją drogową , butów motocyklowych i spodni z ochraniaczami. Kombinezon nie musi być skórzany, jednak musisz posiadać protektor na kręgosłup (zintegrowany z kurtką lub tzw. żółw) oraz spodnie muszą być spięte z kurtką zamkiem błyskawicznym. Jeżeli oczekujesz szkolenia sportowego z zakresu "dla aspirujących" lub "dla zawodników" i chcesz wziąć udział w Amatorskim Wyścigu Szkoleniowym, wówczas powinieneś być ubrany zgodnie z "Zasadami Rozgrywek Motocyklowych Wyścigów Torowych 2023". Dokument dostępny jest tutaj: Wyścigi motocyklowe | Polski Związek Motorowy (pzm.pl)
Nie trzeba przypominać, jak znajomość zasad bezpieczeństwa na torze jest istotna. Każdy z motocyklistów jeżdżących po torze musi znać poniższe zasady.
Flagi są jedynym skutecznym sposobem komunikacji pomiędzy obsługą toru, a zawodnikiem jeżdżącym po torze. Ich znajomość jest niezbędna.
Flagi podstawowe:
szachownica - zostało Ci jeszcze jedno okrążenie (wolne jazdy) lub meta (wyścig)
zielona - możesz wjechać na tor/tor wolny od przeszkód/odwołanie flagi żółtej
żółta - niebezpieczeństwo na nitce toru lub najbliższej sekcji. Jedź ostrożnie. Zakaz wyprzedzania
czerwona - trening lub wyścig przerwany! Dokończ okrążenie zachowując szczególną ostrożność i zjedź na depot
niebieska - jedzie za Tobą szybszy zawodnik, będziesz wyprzedzany
czarna - sygnał dla pojedynczego kierowcy. Prawdopodobnie coś nabroiłeś. Dokończ okrążenie i zjedź na depot. W wyścigu czarna flaga oznacza dyskwalifikację zawodnika
w żółto czerwone pasy - uwaga, możliwa zmiana przyczepności nawierzchni (woda, olej, piasek itp.). Zachowaj szczególną ostrożność
biała z krzyżem diagonalnym (w poprzek) - pierwsze krople deszczu w najbliższej sekcji toru
Dla najszybszych uczestników wyścigu, przewidziane są atrakcyjne nagrody.
1. miejsce w klasyfikacji generalnej - cały sezon 2024 za free (wyjazdy typu Track Day)
2. miejsce w klasyfikacji generalnej - 50% zniżki na każdy z wyjazdów typu Track Day w sezonie 2024
3. miejsce w klasyfikacji generalnej - 20% zniżki na każdy z wyjazdów typu Track Day w sezonie 2024
Dodatkowo, przewidziane są atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez naszych partnerów - sklep motocyklowy CZTERYSLIDERY.PL oraz KTM LIBERTY MOTORS WROCŁAW.
Dla zwycięzców poszczególnych rund przewidziane są nagrody w postaci pucharów oraz atrakcyjnych nagród rzeczowych.
Jeżeli jeździsz na pit bike to bezwzględnie załóż zlewki na paliwo, olej oraz płyn chłodniczy. Motocykl musi mieć założone opony sportowe lub wyścigowe. Lusterka wsteczne muszą być zdemontowane, a wszystkie transparentne elementy (lampy) muszą być zaklejone. Na motocyklu nie mogą być założone żadne dodatkowe akcesoria takie jak torby i wystające elementy ozdobne. Kamerka sportowa nie może być zamontowana na kasku.
Pit-Bike OPEN
250 ccm - 400 ccm
Supermoto
Aby zostać sklasyfikowanym, w klasie musi wystartować przynajmniej trzech zawodników.
... tak tak, wiemy, że 250 ccm jest znacznie wolniejsza od 400 ccm. Celem nadrzędnym wyścigu jest podnoszenie umiejętności i oswajanie się z rywalizacją. Klasyfikacja jednak może ulec zmianie w zależności od ilości chętnych.
Udział w wyścigu wziąć może każdy uczestnik Akademii Sportowej Jazdy oraz wolnych jazd spełniający wymogi formalne. Uczestnicy Akademii możliwość wyścigu otrzymują w cenie. Jeżeli jesteś uczestnikiem wolnych jazd (track day), wówczas wpisowe wynosi 100 zł. Wpisowe opłacane jest w dniu wydarzenia na torze. W przypadku uczestnictwa w przynajmniej dwóch rundach, rundę IV na torze Łódź otrzymasz gratis. W wyścigu niesklasyfikowani będą zawodnicy z licencją A, mogą jednak wystartować w celach szkoleniowych.
Koszty dodatkowe:
Pomiar czasu: 40 zł/dzień
Ubezpieczenie przez Polski Związek Motorowy dla osób nieposiadających ważnej licencji sportowej: 25 zł/dzień
Wyścig szkoleniowy jest imprezą rangi okręgowej PZM i posiada akredytacje od Polskiego Związku Motorowego. Wyścig ten jest zorganizowaną formą nauki ścigania dla osób, które chcą podnieść swoje umiejętności w sportowej jeździe motocyklem, przygotować się do zawodów wyższej rangi i poznać procedury wyścigowe. Wyścig Szkoleniowy nie jest zawodami sportowymi punktowanymi przez Polski Związek Motorowy.
Uczestnicy szkolenia grupowego otrzymują możliwość startu w wyścigu w cenie szkolenia, pod warunkiem startu na motocyklu pitbike, 250-400 ccm lub supermoto. Udział w wyścigu jest dobrowolny.
Uczestnicząc w naszym wyścigu szkoleniowym nauczysz się i przećwiczysz w praktyce:
- procedurę startową
- start ze świateł oraz z flagi
- odbiór techniczny
- wyprzedzanie i walkę o utrzymanie pozycji
- dekorację zawodników
- od 7 do 8 okrążeń wyścigowych + 1 warm lap i dwa starty podczas jednej rundy
Zawsze słuchaj poleceń flagowych i obsługi obiektu.
Jeżeli chcesz zakończyć sesję przed wyznaczonym czasem, podnieś wysoko rękę odpowiednio przed zjazdem do depot.
Jedź zawsze w wyznaczonym kierunku.
Nigdy nie zatrzymuj się na nitce toru lub po zewnętrznej zakrętu. Jeżeli coś Cię zaniepokoiło lub jesteś świadkiem wypadku, zgłoś ten fakt obsłudze w depot i też nie zatrzymuj się na nitce toru.
Nie hamuj gwałtownie w połowie prostej startowej.
Uważaj podczas wyprzedzania, wyprzedzający musi uważać na wyprzedzanego.
Jeżeli jedzie za Tobą znacznie szybszy zawodnik, ułatw mu wyprzedzanie. Nie zmieniaj przy tym toru jazdy.
Zachowaj szczególną ostrożność podczas pierwszej sesji. Większość wypadków zdarza się właśnie wtedy.
Szanuj innych uczestników jazd.
Nigdy nie wchodź na tor i przestrzeń obok nitki toru.
Telefon: +48 791547691
Mail: kkspoloniawroclaw@szkolaenduro.pl
KKS Polonia Wrocław, Sekcja Motorowa
Numer konta: 04 1090 2402 0000 0001 5335 4225
Telefon: +48 791547691
kontakt@trackacademy.pl
kkspoloniawroclaw@szkolaenduro.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone ©