PROFIL

GRUPA

Jakie uprawnienia posiadają instruktorzy prowadzący zajęcia podczas Akademii Sportowej Jazdy?

Nasi instruktorzy posiadają wszelkie niezbędne uprawnienia, stosowne do prowadzonych zajęć. Przynajmniej jeden z instruktorów prowadzących zajęcia w danym dniu i grupie posiada instruktora sportów motorowych i/lub instruktora techniki jazdy.

Jak przygotować siebie i motocykl przed szkoleniem lub track day'em?

Chcesz być na bieżąco? Zostaw e-mail
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Na tor wjedziesz od 6 do 8 razy w ciągu całego dnia (chyba, że wypadek na torze uniemożliwi wjazd). Sesje trwać będą od 15 do 20 minut. Przed jazdą omówimy z Tobą kwestie bezpieczeństwa na torze i pokrótce przedstawimy znaczenia podstawowych flag. Otrzymasz również wykład z podstaw sportowej jazdy oraz instruktor oprowadzi Cię po prawidłowej nitce toru w pierwszej sesji. Z cateringu możesz korzystać w trakcie całego dnia beż żadnych ograniczeń.

Jak będzie wyglądał track day i ile razy wjadę na tor? 

Na pozostałe, formalne pytania, odpowiedzi znajdziesz w regulaminie  oraz w mailu, który otrzymasz do dwóch dni przed wydarzeniem. Jeżeli masz dodatkowe pytania to zadzwoń lub napisz, odpowiemy najszybciej jak to możliwe.

Aby zapisać się na wydarzenie, kliknij Zapisz się i przejdź do naszego sklepu internetowego. Zarejestruj się i dodaj do koszyka interesujący Cię termin. Jeżeli interesuje Cię Akademia Sportowej Jazdy, wybierz odpowiednią opcję z dopiskiem "Akademia", dodaj ją do koszyka i potwierdź zamówienie. Opcja bez dopisku "Akademia" zarezerwowana jest dla osób, chcących zapisać się na Track Day, czyli jazdy bez pełnej opieki instruktorskiej. Po wysłaniu zgłoszenia, od razu otrzymasz wiadomość od kontakt@trackacademy.pl pod wskazany adres mailowy z danymi do wpłaty. Wpłaty należy dokonać niezwłocznie po otrzymaniu maila. Jeżeli jednak potrzebujesz więcej czasu na wpłatę, daj nam znać. Pamiętaj, że wyłącznie opłacenie zamówienia gwarantuje rezerwację miejsca. Zapoznaj się z podstawami bezpieczeństwa na torze.

Chcę zapisać się po raz pierwszy, co muszę zrobić?

Przede wszystkim powinieneś przygotować swój motocykl do jazdy torowej, tak aby spełniał wymagania obiektu dotyczące głośności wydechu. Jeżeli jednak masz w miarę nowy motocykl, a Twój wydech posiada homologację europejską, to najprawdopodobniej nie masz o co się martwić. Po przyjeździe na miejsce, zgłoś się do nas, aby potwierdzić obecność i przydział do grupy.

Będę pierwszy raz na torze, co powinienem wiedzieć?

  • Tor Poznań - 98 dB mierzone dynamicznie na prostej start-meta. Odpowiednikiem w.w. głośności podczas jazdy jest spełnienie standardów głośności mierzonej statycznie przy około: 7000 obr/min dla 600 ccm i 300 ccm, 5500 obr/min dla 1000 ccm

  • WallraV Race Center - 100 dB mierzone w 3/4 zakresu obr./max

  • Tor Łódź - 98 dB mierzone w 3/4 zakresu obr./max

  • Kartodrom Radom - 96 dB mierzone w połowie zakresu obr./max

  • Tor Krzywa - brak ograniczeń

  • Autodrom Słomczyn - brak ograniczeń

  • SteelRing Trinec - 96 db lub założony skuteczny DBkiller

UWAGA, zasady dopuszczalnej emisji głośności wydechów określają wewnętrzne regulaminy torów. Organizator nie ma na nie wpływu. Ewentualne badanie emisji głośności przeprowadza obsługa danego obiektu. Dokładne przepisy dotyczące emisji głośności znajdują się w regulaminach torów. Motocykl, który nie spełnia norm głośności na fabrycznym wydechu to Ducati Panigale V4, należy w nim zastosować dodatkowy db-kliller lub zmienić wydech.

Maksymalna, dopuszczalna głośność wydechu na poszczególnych torach:

Jeżeli jeździsz na pit bike to bezwzględnie załóż zlewki na paliwo, olej oraz płyn chłodniczy. Przed wjazdem na tor koniecznie ściągnij biżuterię (łańcuszek z szyi, kolczyki, zegarek oraz pierścionki). Prosimy, abyś przed szkoleniem lub track day-em zakleił szklane elementy, takie jak lampa i kierunkowskazy taśmą (polecamy taśmę "duct tape", ponieważ nie zostawia kleju). Szkło lub plastik, podczas wywrotki, może rozsypać się na tor i stworzyć zagrożenie dla innych uczestników wydarzenia. Należy również zdjąć z motocykla wszelkie zbędne drogowe gadżety, na przykład sakwy i dodatkowe uchwyty na bagaże.

Tak, możesz zapisać się na dowolne szkolenie niezależnie od aktualnie posiadanych umiejętności. Instruktor dobierze grupę oraz poziom ćwiczeń do Twoich umiejętności.  Wymagamy jednak podstawowych umiejętności jazdy motocyklem. Nie uczymy stawiania pierwszych kroków.

Czy mogę uczestniczyć w dowolnym szkoleniu niezależnie od posiadanych umiejętności?

Na tor wjedziesz od 6 do 8 razy w ciągu całego dnia (chyba, że wypadek na torze uniemożliwi wjazd). Sesje szkoleniowe trwać będą od 15 do 20 minut. W tym czasie instruktorzy będą wyznaczać Ci ćwiczenia do wykonania. W czasie pomiędzy sesjami omawiać będziecie Twoją jazdę, z naciskiem na elementy zadane przez instruktora. Zaplanowane mamy dla Ciebie również grupowe wykłady i obejście nitki toru ze szczegółowym omówieniem poszczególnych sekcji. 

Jak będzie wyglądał dzień z Akademią Sportowej Jazdy i ile razy wjadę na tor? 

Motocykl nie musi być ubezpieczony, jednak rekomendujemy zakup ubezpieczenia OC w życiu prywatnym oraz NNW, obejmującego zdarzenia na torze. Organizator posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, jednakże nie wypłacimy odszkodowania, jeżeli Ty zawinisz w zdarzeniu lub zdarzenie wystąpi z przyczyn losowych, niezależnych od organizatora. Podczas zgłaszania szkody do ubezpieczalni z polisy NNW, należy poinformować ubezpieczyciela, że szkoda powstała podczas szkolenia motocyklowego. Na naszych wydarzeniach, masz możliwość dokupienia ubezpieczenia NNW. Jeżeli bierzesz udział w wyścigu i nie posiadasz ważnej licencji sportowej, wówczas obowiązuje Cię dodatkowe ubezpieczenie w kwocie 25 zł.

Czy motocykl i kierowca powinien być ubezpieczony? 

Jeżeli jesteś początkujący i będziesz jeździć w grupach dla początkujących i nie będziesz brać udziału w wyścigu, to wymagamy kasku z homologacją drogową , butów motocyklowych i spodni z ochraniaczami. Kombinezon nie musi być skórzany, jednak musisz posiadać protektor na kręgosłup (zintegrowany z kurtką lub tzw. żółw) oraz spodnie muszą być spięte z kurtką zamkiem błyskawicznym. Jeżeli oczekujesz szkolenia sportowego z zakresu "dla aspirujących" lub "dla zawodników", wówczas powinieneś być ubrany zgodnie z "Zasadami Rozgrywek Motocyklowych Wyścigów Torowych". Dokument dostępny jest tutaj: Wyścigi motocyklowe | Polski Związek Motorowy (pzm.pl)

Jak powinienem być ubrany?

Odpowiadamy na Twoje pytania

Nie trzeba przypominać, jak znajomość zasad bezpieczeństwa na torze jest istotna. Każdy z motocyklistów jeżdżących po torze musi znać poniższe zasady.

Flagi są jedynym skutecznym sposobem komunikacji pomiędzy obsługą toru, a zawodnikiem jeżdżącym po torze. Ich znajomość jest niezbędna.

Flagi podstawowe:

  • szachownica
    a) wolne jazy: zostało Ci okrążenie zjazdowe, zjedź do depot po minięciu szachownicy  wymahanej na START-META, tzn. dokończ okrążenie zjazdowe i zjedź w wyznaczonym miejscu
    b) wyścig: meta. Po minięciu szachownicy nie hamuj gwałtownie. Dokończ okrążenie i zjedź do depot

  • zielona - możesz wjechać na tor/tor wolny od przeszkód/odwołanie flagi żółtej

  • żółta - niebezpieczeństwo w najbliższej sekcji toru. Jedź ostrożnie. Zakaz wyprzedzania

  • dwie żółte - j.w. lecz dodatkowo nitka toru jest częściowo zablokowana

  • czerwona - trening lub wyścig przerwany! Dokończ okrążenie zachowując szczególną ostrożność i zjedź na depot. Słuchaj poleceń wirażowych.

  • niebieska - jedzie za Tobą szybszy zawodnik, będziesz wyprzedzany

  • czarna - sygnał dla pojedynczego kierowcy. Prawdopodobnie coś nabroiłeś. Dokończ okrążenie i zjedź na depot. W wyścigu czarna flaga oznacza dyskwalifikację zawodnika

  • w żółto czerwone pasy - uwaga, możliwa zmiana przyczepności nawierzchni (woda, olej, piasek itp.). Zachowaj szczególną ostrożność

  • biała z krzyżem diagonalnym (w poprzek) - pierwsze krople deszczu w najbliższej sekcji toru

Flagi

  1. Zawsze słuchaj poleceń flagowych i obsługi obiektu.

  2. Jeżeli chcesz zakończyć sesję przed wyznaczonym czasem, podnieś wysoko rękę odpowiednio przed zjazdem do depot.

  3. Jedź zawsze w wyznaczonym kierunku.

  4. Nigdy nie zatrzymuj się na nitce toru lub po zewnętrznej zakrętu. Jeżeli coś Cię zaniepokoiło lub jesteś świadkiem wypadku, zgłoś ten fakt obsłudze w depot i też nie zatrzymuj się na nitce toru. Zatrzymanie na nitce toru grozi śmierciom, kalectwem i wykluczeniem z przyszłych wydarzeń.

  5. Nie hamuj gwałtownie w połowie prostej startowej. Jedź przewidywalnie!

  6. Uważaj podczas wyprzedzania, wyprzedzający musi uważać na wyprzedzanego.

  7. Jeżeli jedzie za Tobą znacznie szybszy uczestnik, ułatw mu wyprzedzanie. Nie zmieniaj przy tym toru jazdy.

  8. Zachowaj szczególną ostrożność podczas pierwszej sesji. Większość wypadków zdarza się właśnie wtedy.

  9. Szanuj innych uczestników jazd.

  10. Nigdy nie wchodź na tor i przestrzeń obok nitki toru.

  11. Stosuj się do ograniczenia prędkości na paddocku wynoszącego 5 km/h

  12. Przed jazdą obligatoryjnie zdejmij biżuterię (łańcuszki, pierścionki, zegarek itp.)

  13. Kamerka sportowa nie może znajdować się na kasku. W przypadku zamocowania na motocyklu, musi mieć dodatkową linkę zabezpieczającą.

Zasady bezpieczeństwa podczas jazd

Podstawy bezpieczeństwa na torze wyścigowym

Telefon: +48 791547691
Mail: kkspoloniawroclaw@szkolaenduro.pl
KKS Polonia Wrocław, Sekcja Motorowa
Numer konta: 
04 1090 2402 0000 0001 5335 4225

Telefon: +48 791547691
kontakt@trackacademy.pl
kkspoloniawroclaw@szkolaenduro.pl

Wszelkie prawa zastrzeżone ©

Wspierają nas